Pogovarjali smo se s Timom “Nalu” Hostnikom
EŠZS | intervju | 2020-08-16 00:00:00


Pogovarjali smo se s Timom “Nalu” Hostnikom, slovenskim League of Legends trenerjem. Spregovoril je o svojih začetkih v e-športu, kako poteka njegov vsakdan ter razkril svoja mnenja.


Kdaj si se odločil vstopiti v svet e-športa?

Da bom vstopil v e-šport sem se odločil pred osmimi leti.


Kaj je privedlo do odločitve, da se temu posvetiš?

Ko se začneš z nečim ukvarjati in v tej zadevi napreduješ ter ti ljudje okoli tebe govorijo da si dober, dobiš motivacijo, da lahko lažje nadaljuješ. Ko spoznaš sam, da si res dober, dobiš smisel v življenju, ki ga nočeš izgubiti. Seveda okoliščine mojega začetka niso bile briljantne, kar je ponavadi z vsako novo zadevo, ki se je lotiš.


Ali je težko uspeti kot e-športnik ali trener e-športnikov v Sloveniji?

Na slovenskem prostoru je nemogoče uspeti kot trener, tudi kot igralec izjemno težko. Slovenija je samo odskočna deska, ki te požene na evropska in svetovna tekmovanja.


Ali se ti zdi, da je pandemija novega koronavirusa upočasnila napredek e-športa v Sloveniji?

Ravno nasprotno. Zdi se mi, da je povečala prepoznavnost e-športa po svetu in v Sloveniji, kar je dejansko pospešilo napredek.


Kako izgleda dan trenerja video igre League of Legends med sezono?

Običajni trening izgleda tako. Ob 9. uri se zbudim, uredim in grem v fitnes. Po fitnesu imam dve uri, da pripravim gradivo za trening. Ob 12:30 zajtrkujemo vsi skupaj. Po zajtrku imamo individualne treninge. Individualni treningi trajajo do 15:30, skupinski trening pa se začne ob 16. uri in traja do okoli pol desetih zvečer. Po skupinskem treningu imajo ponavadi igralci še svoje individualne treninge, jaz pa grem delat še za ostale projekte, s katerimi se ukvarjam.


Ali je bila video igra League of Legends vedno tvoja prva izbira? Katere druge video igre še rad igraš?

Pred League of Legends sem igral RuneScape in Counter-Strike 1.6, ampak bolj zaradi druženja, ne zato, ker bi mi bile igre res všeč. Nisem oboževalec streljaških in pa “pay to win” video iger. V streljaške video igre vložiš ponavadi ogromno truda, ampak si po posodobitvi ponovno na začetku. Pri “pay to win” igrah pa imajo igralci, ki vlagajo v igro več denarja, tudi več prednosti. League of Legends pa je igra, pri kateri denar nima vloge na razplet igre in vse, kar se naučiš, ostane s tabo za vedno. Kot pri učenju vožnje s kolesom.



Treniral si že kar nekaj uspešnih ekip in jih pomagal privesti do odmevnejših zmag v regiji. Kaj smatraš za svoj največji dosežek?

Moj največji dosežek je zmaga na turnirju European Masters s svetovno znanimi igralci; Froggen, FORG1VEN, inSec, Expect in Jesiz.


In kaj smatraš za svoj največji neuspeh?

Tekmovanje v spomladanski sezoni EBL-ja leta 2019 z ekipo RIFT Esports. Ta projekt je bil od začetka do konca polomija. Od igralcev, organizacije, igričarske (gaming) hiše do plačila. Vse je bilo slabo. Ampak se iz takih izkušenj največ naučiš.


Za treninge te je rekrutirala slovenska e-športna ekipa Dragons esport. Kakšen vtis je ekipa pustila do sedaj? Kako uspešni so lahko?

Fantje se zelo trudijo, kar je zelo pomembno, če hočeš uspeti. Ampak imajo ogromno slabih navad, ki so jih pridobili čez leta in jih bo treba odstraniti, če bomo želeli narediti korak naprej. Glede uspeha ni omejitev, je samo vprašanje časa.


Če se vrnemo na samo igro. V pretekli sezoni smo se srečali s kar nekaj ogromnimi spremembami, ki vplivajo na potek igre. Kaj meniš o novem Summoners Riftu, novih poteh v džungli, ipd.? Ali je bilo težko prilagoditi strategije novim razmeram?

Spremembe niso imele velikega vpliva na samo igro, problem je samo v zmajih, ker ljudje, ki ne igrajo profesionalno, ne vedo kakšen je njihov smisel v igri in o njih preveč razmišljajo. Vse ostale spremembe pa so bile zelo majhne v primerjavi s tem, kar smo mislili, da bo na začetku sezone in je bila prilagoditev na njih dokaj lahka.


Kaj pa novi liki/avatarji? Misliš, da bosta Lillia in Yone hitro dobila mesto v tekmovalnem naboru?

Vsak nov karakter ali pa preobrazba, ki ga Riot naredi, je vedno od začetka premočen. Razlog je v tem, da Riot to naredi namenoma, ker hoče, da ga ljudje preizkusijo. Torej moj odgovor je: ” Da.”. Vprašanje je samo, koliko časa bosta ostala tam.


Svetovno prvenstvo 2020 se bliža. Katere bodo osrednje taktike (meta), ki bodo prevladovale oziroma jih pričakuješ?

Nič še ni znano, kaj bo dobro in kaj slabo, mislim, da bo to eden izmed najbolj uravnoteženih svetovnih prvenstev, saj smo opazili, da lahko igramo veliko taktik. Če pa vzamemo v obzir, da je svetovno prvenstvo vedno tekmovanje z veliko vložki in ekipe nočejo tvegati, potem lahko predvidevamo, da se bo igrala počasna, scaling igra.


Kaj bo odločalo o zmagovalcu? Imajo evropske ekipe kakšne možnosti, da ponovno osvojijo naslov?

Lets se mi zdi, da evropske ekipe nimajo dovolj dobrih ekip, da osvojijo naslov Glavni razlog zato je koronavirus, saj vidimo, da je nekatere evropske ekipe čisto uničila, kar se zadeva mentalitete. Poleg tega, gredo na kitajsko in Kitajci bodo naredili vse za zmago. To so pokazali že pred leti, ko je potekalo tam svetovno prvenstvo. Najboljše ekipe so trenirale samo med sabo, trenerji so imeli bootcampe, torej ko prides tja ne igraš proti najboljši kitajski ekipi, ampak proti združeni kitajski, ki jo je izjemno težko premagati.


cookies-icon Politika Piškotkov

Uporabljamo lastne piškotke in tudi piškotke tretjih oseb, za posamezne in ponavljajoče se seje, da bi omogočili enostavno in varno navigacijo po naši spletni strani za naše uporabnike.

Hkrati uporabljamo piškotke za merjenje in pridobivanje statističnih podatkov o navigaciji uporabnikov. Piškotke lahko kadar koli konfigurirate in sprejmete ter spremenite svoje možnosti soglasja. Več informacij o naši politiki piškotkov lahko preberete tukaj.

Zavrni Sprejmi